Cuti-cuti Pangkor (Hari Ketiga : 3-10-09)



Hari terakhir di Pulau Pangkor, terasa cepat berlalu. Namun, kami merasa puas kerana semua rancangan menjadi. Maka tibalah masanya untuk pulang ke JB, kami check out kira-kira jam 12tgh setelah sarapan dan melayan cerita Musang Berjanggut.



Motif teksi sini berwarna pink?


Kami mendapatkan teksi berupa Van Pink yang popular dan banyak di Pulau Pangkor untuk menghantar kami ke Jeti Pangkor dengan sewa RM20. Kemudian, kami segera menaiki feri ke Jeti Lumut dan membeli tiket pulang ke JB di stesen Bus Lumut. Oleh kerana jadual tiket bus Sri Maju jam 7.30mlm, kami kami mahu menghabiskan masa kira-kira 5jam lagi di Teluk Batik.



Pantai Teluk Batik mengalukan kedatangan kami.



Monumen tarikan pelancong di Dataran Teluk Batik.



Lepak sambil cuci mata je di Teluk Batik.



Dengan menaiki teksi bertambang RM20, perjalanan dari Jeti Lumut ke Teluk Batik hanya memakan masa setengah jam. Seperti dijangka, hujung minggu pasti meriah dengan pengujung dengan pelbagai aktiviti pantai. Namun, kitorang hanya lepak-lepak sambil cuci mata je dikerusi pantai dengan sewa RM2 itu. Sebelum pulang, kami makan dahulu, mengambil gambar di lokasi menarik dan menjelajah di gerai-gerai cendermata yang banyak disitu.


Frame of Lumut sebagai kenangan.
Nick, Zarul, Nas, Ady, Faiz.

Jam 6ptg, kami berpatah semula ke Pekan Lumut dan bersiap-siap untuk pulang. Letihnya badan, namun kami puas kerana menjadi juga cuti-cuti di Pulau Pangkor ini. Segala aktiviti berjalan lancar dan kami mendapati Pangkor-Lumut-Teluk Batik adalah lokasi menarik di lawati di Malaysia. Anda bila lagi mahu ke sana?

0 Responses

Post a Comment