Sepetang di Floria Putrajaya


Petang yang lalu, membawa diri ke Putrajaya untuk melawat Floria Diraja 2015. Berlangsung selama 1 minggu, festival bunga dan lanskap ini di adakan di Anjung Floria, Presint 4 dengan kadar bayaran RM5. Terdapat bas ulang alik percuma dari perlbagai lokasi berdekatan Putrajaya ke tempat floria di adakan.




Sampai sudah di Floria 2015




Kebun Persahabatan Malaysia-China.



Fantasy Garden



Wakil lanskap negeri-negeri.


Taman musim bunga dan musim sejuk (tiket RM 3)



Seni gubahan bunga di serata Asia.


Lanskap wakil majlis tempatan


Lanskap badan kerajaan & swasta.


Sekian aktiviti di Floria Putrajaya. Sesungguhnya, pameran ini amat berharga untuk sesiapa yang menggemarkan keindahan flora. Ianya juga mendekatkan manusia dengan penjagaan alam semulajadi dan budaya kitar semula.




Labels: edit post
2 Responses
  1. ReActivate Says:

    ::: rajin tul faiz jejalan.. jeles pon ada.. kalolah ada geng mmg best jejalan.. setiap kali event kat putrajaya mmg satu keinginan utk saya ke sana.. tapi kan daya, walaupun penah keje sana tapi zaman sblm 2000, h/p pun takde lagi haha.. hari tu mcm ternampak faiz kat pis. skrg dah keje yeh? slmt berpuasa n hari raya faiz..


  2. Adan Seaver Says:

    Hai En Zul, sahabat bloger lama. Haha.. kebetulan kursus di SA, jd sempatlah jalan2 di Putrajaya..jakon juga bila sampai sana. Ha aah.. back tu future 3thn kat PIS.. alhamdullilah.. berhasil. Ok.. terima kasih kerana komennya.. slamat hari raya juga.


Post a Comment