Sepetang di Kelab Marina Danga Bay, Johor Bahru


        Sempena peristiwa pelayaran bersama-sama ahli kelab Marina dari Danga Bay ke Desaru, sempat aku mengambil kesempatan untuk menyaksikan kapal-kapal layar ini berkumpul di Marina Danga Bay. Waktu petang yang redup dengan angin sepoi-sepoi bahasa, merasakan bagaikan berada di atas kapal di tengah lautan *mode berangan sudah!



View Larger Map
Ini dia lokasi Danga Bay.



Ini dia Kelab Marina Danga Bay.



Bangunan keseluruhan Kelab Marina.

Konon berada di atas kapal!




Kapal-kapal berlabuh di dek marina.



Kapal-kapal layar tempatan di dek marina.



Kapal-kapal layar antarabangsa memenuhi marina.




Pose di ujung pelantar marina.





Labels: , edit post
4 Responses
  1. ::: kemasnyer bro berpakaian [huhu] mmg bro terlibat juga dgn pelayaran tersebut ker? kalo terlibat mmg best giler lerr.. dulu2 saya ada gak berangan nak masuk 'kadet' marin, dgn harapan boleh keje atas kapal [huhu] tapi jadi lain plak. gambar 'kononnya' atas kapal tuh mmg sebijik mcm atas kapal cruise! [huhu].. very nice pictures.


  2. ciri Pie Says:

    wah bile ni Faiz? macam baru balik keje je, tgk baju pun dah tau.. hehe

    rajin betul!


  3. Adan Seaver Says:

    ish, x de la Bro Zul
    saya ni pengunjung biasa je masa tu,
    balik kerja x ada bende nak buat,
    perasan ada xtvt Kelab Pelayar, saya singgah la kejap
    sambil2 berangan nak ada satu kapal mcm tu
    supaya saya leh pi pulau2 yg mana saya suka.. huhu


  4. Adan Seaver Says:

    pandai btul Rio Pie,
    mmg pic ni di ambil lps balik kerja
    tgh boring2 x de hal, buat hal di Danga Bay


Post a Comment